rækkefølgen banner

RÆKKEFØLGEN

Et tal-sorteringsværksted der udfordrer dine elevers talforståelse.

Her er opgaven at vælge talværdierne på kort og placere dem i den rigtige rækkefølge - enten fra mindst til størst eller omvendt. Ved at bruge deres talgenkendelse og sammenligningsfærdigheder skal de afgøre, hvilket kort der skal placeres først, næst, og så videre. Dette værksted styrker deres evne til at organisere og sammenligne tal, samtidig med at de har det sjovt.



Fremgangsmåde:

  • Eleverne modtager en bunke talkort.
  • Eleverne vælger et antal kort, f.eks. 5 kort ad gangen, som de skal sortere i den rigtige rækkefølge.
  • Eleverne skal placere kortene enten fra mindst til størst eller omvendt, afhængigt af den specifikke instruktion.
  • Eleverne kan bruge deres talgenkendelse og sammenligningsfærdigheder til at afgøre, hvilket kort der skal placeres først, næst, osv.



Kompetencer:

  • Talgenkendelse: Eleverne øver sig på at identificere talværdierne på kortene.
  • Rækkefølge og sammenligning: Eleverne udvikler deres evne til at forstå og anvende konceptet med rækkefølge ved at sortere kortene korrekt.